Etichete

, , , , , , , ,

Chiar nu ştiam ce subiect sa abordez în rândurile pe care urma să le aştern într-o pagină, goală, de word. Word 2007. Lăsând deoparte glumele, mă gândeam…să scriu despre învăţământ – plictisitor, să analizez un subiect „arzător” din mediul business (se tot scriu astfel de materiale si sunt mii de site-uri care fac astfel de analize), să prezint o temă mai soft (ca de exemplu: ce poţi face în timpul liber sau Bucureştiul din ziua de astăzi), găseşti peste tot.

(Sursa FOTO)

Astfel, am ajuns la următoarea temă: Voluntariatul şi Business Organization for Students. Cum m-a ajutat pe mine?

Am ales acest subiect (şi acum, la finalul facultăţii) nu doar pentru că, recunosc, îmi este drag şi scriu cu plăcere, ci si pentru că tot mai mult observ accentul care se pune la angajare pe experienţa din cadrul unui voluntariat. Şi, credeţi-mă, este foarte importantă! Şi mai cred ceva: niciodată NU trebuie să uităm de unde am pornit! 🙂

Ce am învăţat prin voluntariat? Prin BOS

În primul şi în primul rând, m-a ajutat să mă dezvolt pe plan profesional, lucru care îmi va fi de folos mai departe, în carieră. Fiind la Facultatea de Comunicare şi Relaţii Publice(S.N.S.P.A) şi făcând parte, în organizaţie din departamentul de Relaţii Publice. Această „combinaţie” m-a făcut să îmi dau seama că sunt pe drumul cel bun în alegerea profesiei. Şi ceea ce învăţam la facultate, puneam în practică în organizaţie. Prin implicarea mea în proiectele organizate de BOS, am descoperit că îmi pot depăşi limitele, că nu sunt perfectă, dar sunt perfectibilă, gata oricând să îmi asum responsabilităţi, cu certitudinea că le pot duce până la capăt. Şi da, BOS mi-a deschis multe porţi spre angajare (cum ar spune majoritatea studenţilor – „Dă bine la CV!”)

În al doilea rând, am avut ocazia să cunosc specialişti din mediul Business, iar prin colaborarea cu aceştia am înţeles cum stau lucrurile într-o companie, cum arată structura organizaţională, cât de importante sunt misiunea şi valorile fiecărei companii.

Pentru că tot am menţionat de oamenii cu care, datorită BOS-ului am interacţionat, mai importanţi sunt, pe plan personal, ceilalţi membri ai organizaţiei: am legat noi prietenii, am descoperit oameni cu diferite personalităţi şi mentalităţi şi, cel mai important, am descoperit că mă pot adapta oricăror genuri de persoane. Am învăţat de la cei mari şi voi încerca să îi învăţ si eu mai departe pe cei care mă vor urma, am primit sfaturi care îmi sunt de mare folos acum, cu alte cuvinte, mi-am creat o a doua familie. Eu cresc, evident, dar simt că şi BOS creşte odată cu mine. Astfel, am descoperit importanţa (vitală, pot spune) a spiritului de echipă şi a muncii în echipă şi nu doar pe departamente, iar în această muncă, soluţia cea mai bună este…comunicarea! Am învăţat cât de important să asculţi şi apoi să vorbeşti şi am învăţat din greşeli (ştim cu toţii ca partea bună la un ONG este că ai voie să greşeşti. Dar se presupune că înveţi în acelaşi timp).

Mai mult decât atât, am înţeles cât de important este să respecţi deadline-urile, să trimiţi la timp toate materialele necesare, să păstrezi acel plan făcut împreună cu echipa încă de la început, să menţii legătura cu întreaga organizaţie şi să informezi mereu când ceva (pozitiv sau negativ). Am învăţat să îmi planific timpul, astfel încât să nu îmi scapă nimic, fie că era vorba despre facultate, BOS sau timpul meu liber.

Ce ar mai fi de adăugat?

Ah, am înţeles că, în mediul Business şi, de altfel, în societate, este important să fii mereu la curent cu tot ce se întâmplă în mediul în care trăieşti. Şi pentru că tot am pomenit de societate şi mediul în care trăim, am avut ocazia, tot datorită ONG-ului BOS, să trec graniţa, să „dau o fugă” până în Barcelona, unde am participat la conferinţe organizate de Asociaţia Internaţională JADE, ca reprezentant Business Organization for Students, asociaţie la care şi BOS aderă!

Era să uit

Teambuilding-urile! Da, frumoase momente în care uităm că suntem colegi şi ne împrietenim, ne cunoaştem mai bine.

Există şi o parte mai puţin plăcută, este ca am înţeles cat este de greu sa motivezi oamenii si ca este destul de dificil(dar nu imposibil) sa conduci o echipa, să iei în calcul ideile tuturor, să alegi părţile bune şi să elimini ceea ce nu este în folosul organizaţiei şi, mai importantă, este sincronizarea oamenilor, a departamentelor, a întregii echipe.

La final, sfatul meu: implicaţi-vă într-un ONG, nu aveţi ce pierde!

Faceţi un serios research înainte, analizaţi cât mai multe organizaţii studenţeşti, vedeţi ce valori şi misiune au, care este profilul şi cultura lor organizaţională, ce proiecte au organizat şi observaţi dacă dorinţele, aşteptările şi planurile voastre se întâlnesc într-un punct comun cu acel ONG!

Anunțuri